Egészséges alvás magas vérnyomás

Ezekért a betegségekért lehet felelős az álmatlanság

Milyen betegségekkel jár az éjszakai munka?

egészséges alvás magas vérnyomás magas vérnyomás és gyógyszerallergia

A Harvard Egyetem orvoskarán és más helyeken végzett vizsgálat középpontjában a lassú hullámú alvás állt, amely alvásunk legmélyebb fázisa; egy éjszaka alatt kb.

A kutatók olyan egészséges férfit vontak be a kísérletbe, akik egy folyamatban levő alvásvizsgálatban vettek részt, és a kísérlet kezdetén egyiküknek sem volt magas a vérnyomása.

egészséges alvás magas vérnyomás megszabadulni a magas vérnyomás receptjét

A három és fél éves követési idő alatt időről időre megmérték a személyek vérnyomását, és a lassú hullámú alvás mennyiségét otthonukban monitorozták Holter EEG készülékkel. Az elemzés során, miután számos változó hatását figyelembe egészséges alvás magas vérnyomás, a kutatók azt állapították meg, hogy azokban volt a legnagyobb a magas vérnyomás kialakulásának a kockázata, akik a legkevesebb időt töltötték a mély alvás fázisában.

egészséges alvás magas vérnyomás diéta hipertónia menü receptek

Bár a normális alvásnak mintegy 25 százaléka mély alvás, a magas vérnyomásra leginkább hajlamos férfiak teljes alvásidejüknek csak 4 százalékát töltötték ebben az alvásfázisban. A mély alvásban legkevesebb időt töltő személyek emellett kevesebbet aludtak és hajlamosabbak voltak az alvási apnoéra, mint a többiek. Susan Redline, a Harvard Egyetem professzora, a vizsgálat egyik szerzője.

Solfeggio mély gyógyító zene, aktiválja az összes csakrát

Redline szerint, bár csak férfiakat vontak be a vizsgálatba, valószínű, hogy a nők esetében is hasonló eredményekre jutnának. A lassú hullámú alvás alatt lelassul a személy EEG aktivitása, csökken a szívfrekvenciája, az adrenalinszintje és a vérnyomása is.

egészséges alvás magas vérnyomás hasznos fűszerezés magas vérnyomás esetén

Az átlagos vérnyomáscsökkenés ebben az alvásfázisban 10 Hgmm. Azt, hogy megfelelő mennyiségű mély alvásban van-e részünk, számos tényező befolyásolja. Bármi, ami megzavarja azéjszakai alvást — pl.

egészséges alvás magas vérnyomás kardiológus tanácsai a magas vérnyomás kezelésében

Emellett az életkor előrehaladásával is csökken a mély alvás mennyisége. Egyes adatok szerint a napközbeni aktivitás jellegének is hatása van a mély alvásra: minél aktívabbak vagyunk fizikailag és kognitív szempontból napközben, annál inkább megnyúlik a mély alvásban töltött idő.

Ugyanezt mutatták ki állatokban is.

egészséges alvás magas vérnyomás magas vérnyomás elleni gyógyszer népi gyógymódokkal

Fontos információk